قابلیت های جدیدی در اندروید O

جای هیچ تردیدی نیست که گوگل از زمان عرضه ی گوشی پیکسل خود در ماه اکتبر حال کار بروی نسخه جدید سیستم عامل اندروید بوده است. یک منبع آگاه به VentureBeat گفته است که انتظار می رود در اندروید O قابلیت های جدیدی افزوده شود که البته ممکن است این قابلیت ها به نسخه نهایی این سیستم عامل راه پیدا نکنند.

نخستین قابلیت، قابلیت Copy Less است. این قابلیت جدید، زمانی که قصد کپی کردن آدرس از اپلیکیشن های دیگر مثل Yelp را داشته باشید، این کار به صورت هوشمندتری انجام خواهد شد. کیبرد گوگل هم پس از تایپ کردن عبارت it’s at پیشنهادهای خود را به شما ارائه می دهد. هنوز مشخص نیست که این قابلیت در آپدیت جدید گوگل کیبرد افزوده خواهد شد یا جزوی از آپدیت اندروید O خواهد بود.

قابلیت بعدی که در این گزارش به آن اشاره شده است، قابلیت smart links است. از این پس، شماره تماس ها، اپلیکیشن dialer را باز می کند، آدرس ها اپلیکیشن نقشه را باز می کنند و تاریخ ها به سادگی قابلیت افزوده شدن در اپلیکیشن تقویم را دارا می باشند.

قابلیت نهایی، قابلیتی همانند Knock Gestures است که پیشتر شاهد استفاده از آن در اسمارت فون های کمپانی هوآوی بودیم. برای نمونه، با حرکت انگشت خود به صورت حرف C بروی صفحه، اپلیکیشن تقویم باز خواهد شد. کنفرانس Google I/O در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ می و در Shoreline Amphitheater برگزار خواهد شد.